The Rav’s prayer for Yom HaZikaron
Written for this year, 5784.
ENGLISH TRANSLATION:
Ribonu shel Olam, Who can do anything.
Give us the merit on Yom HaZicharon to be associated with all the souls that were sacrificed for kiddush Hashem (to sanctify Hashem’s name), from 5708, which is around 76 years ago, who died on behalf of their brothers, the Children of Yisrael.
And who were murdered only and solely because they were Jews, and who sacrificed themselves to defend the Land, and their People, and their Torah, and their birthright.
“I have come to the Land that Hashem, your God, gives you.”[1]
“A land flowing with milk and honey.”[2]
“[In order to prolong your days and the days of your children upon the Land that Hashem has sworn to your forefathers to give them,] like the days of the heavens over the earth.”[3]
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And I know, truly, that I am directly responsible for their deaths, because I didn’t keep the holy Torah, and it’s mitzvot, as per halacha, and I went after the evil remnants of my heart.
“[And it will be that when he hears the words of this imprecation, he will bless himself in his heart, saying, ‘Peace will be with me, though I walk as my heart sees fit’] – thereby adding the watered upon the thirsty.”[4]
And I added on from one day to the next, and from hour to hour, and from second to second, sin upon transgression.
And the mistakes were transformed into maliciousness, and the maliciousness became a rebellion.
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Answer, please Hashem.
Give me the merit on this holy and awesome day, and provide atonement, please for me, and for all of Your people, the House of Israel, for the transgressions and the rebellions that I have sinned, performed and transgressed before You.
And may it arise before You, on this Memorial Day, the remembrance of all the souls that were sacrificed and burnt for kiddush Hashem.
For the honor of Your Name.
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And in their merit, forgive us for all of our sins and transgressions and rebellions, that we have transgressed before you, whether by accident, or whether deliberately.
And we now truly and forever accept upon ourselves malchut shemayim (the rule of Heaven).
And we will make true teshuva for all of our sins, whether in this incarnation, or whether from other reincarnations.
To make real teshuva, and to not return to our bad ways ever again.
And in the merit of this, Moshiach Tzidkanu should be revealed to us, and should be revealed mamash soon.
And he should reveal to us all the secrets of the Torah, in completeness.
The ‘remembrance’ of the world to come.
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FOOTNOTES:
[1] Devarim 26:3.
[2] Shmot 3:8.
[3] Devarim 11:21.
[4] Devarim 29:18.
En français
Ribonu shel Olam, Toi qui peux tout faire.
Donne-nous le mérite, en ce Yom HaZicharon, de nous associer à toutes les âmes qui ont été sacrifiées pour le Kiddouch Hashem (pour sanctifier le nom de Hashem), depuis 5708, il y a environ 76 ans, et qui sont mortes pour leurs frères, les Enfants d’Israël.
Ceux qui ont été assassinés uniquement et uniquement parce qu’ils étaient Juifs, et qui se sont sacrifiés pour défendre la Terre, leur Peuple, leur Torah et leur droit d’aînesse.
“Je suis venu dans le pays que Hashem, ton Dieu, te donne.” (1)
“Un pays ruisselant de lait et de miel.” (2)
“[Afin de prolonger vos jours et les jours de vos enfants sur la terre que Hashem a juré à vos ancêtres de leur donner,] comme les jours des cieux sur la terre.” (3)
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Et je sais, vraiment, que je suis directement responsable de leurs morts, parce que je n’ai pas observé la sainte Torah et ses mitsvot selon la halakha, et que je me suis laissé guider par les restes du mal dans mon cœur.
“Quand il entendira les paroles de cette malédiction, il se bénira lui-même en son cœur, en disant : ‘La paix sera avec moi, même si je marche selon les désirs de mon cœur’ – en ajoutant ainsi l’arrosé au assoiffé.” (4)
Et j’ai ajouté de jour en jour, et d’heure en heure, et de seconde en seconde, le péché sur la transgression.
Et les erreurs se sont transformées en malice, et la malice est devenue une rébellion.
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Réponds, je t’en prie, Hashem.
Donne-moi le mérite en ce jour saint et redoutable, et accorde-moi l’expiation, je t’en prie, pour moi et pour tout Ton peuple, la Maison d’Israël, pour les transgressions et les rébellions que j’ai commises, perpétrées et transgressées devant Toi.
Et que cela se lève devant Toi, en ce jour de commémoration, le souvenir de toutes les âmes qui ont été sacrifiées et brûlées pour le Kiddouch Hashem.
Pour l’honneur de Ton Nom.
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Et en leur mérite, pardonne-nous tous nos péchés, transgressions et rébellions, que nous avons transgressés devant Toi, que ce soit par accident ou délibérément.
Et maintenant, nous acceptons vraiment et pour toujours sur nous la Malchout Shamayim (la souveraineté du Ciel).
Et nous ferons une vraie téchouva pour tous nos péchés, que ce soit dans cette incarnation ou dans d’autres réincarnations.
Pour faire une véritable téchouva et ne jamais retourner à nos mauvaises voies.
Et grâce à cela, Moshiach Tzidkanou devrait nous être révélé, et devrait être révélé vraiment bientôt.
Et il devrait nous révéler tous les secrets de la Torah, dans leur intégralité.
Le “souvenir” du monde à venir.
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NOTES DE BAS DE PAGE :
[1] Deutéronome 26:3.
[2] Exode 3:8.
[3] Deutéronome 11:21.
[4] Deutéronome 29:18.
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תן לי את הזכות לשפוך את ליבי כאוקיונות של דמעות לפניך (הקדוש ברוך הוא)